У Сполучених Штатах був представлений безпілотний одноразовий літак-винищувач.
редактор новин та оглядів LIGA.Tech
Компанія General Atomics представила новий прототип автономного військового літака під назвою Collaborative Combat Aircraft (CCA). Цей літак призначений для взаємодії з пілотованими винищувачами, надаючи їм підтримку завдяки використанню більш економічних та керованих безпілотних літальних апаратів. Інформацію про це оприлюднила сама компанія.
Досліджуйте світ бізнесу без політичних впливів на каналі LIGA.Бізнес.
На конференції Air, Space & Cyber Conference, що проходить у Вашингтоні під егідою Військово-повітряної асоціації США, була представлена нова модель. Розробка CCA виконується в рамках програми ВПС США і грунтується на прототипі XQ-67A. Цей літальний апарат покликаний виконувати ряд ключових завдань, зокрема трансформувати традиційні функції пілотів. Замість безпосереднього управління літаком, контролю за датчиками та ведення вогню, пілот скоріше стане командиром ескадрильї. Його літак буде супроводжувати група автономних бойових дронів, які виконуватимуть роль платформ для збору інформації або для атак.
Ці безпілотні "крила" можуть працювати самостійно, випереджаючи головний літак і навіть спільно вирішуючи, як виконати місію чи протистояти ворогу. Це дозволить зменшити ризики для пілотів і розширить можливості повітряних сил.
Причини створення автономних літаків виходять за рамки лише технічного прогресу. Сучасні бойові літаки стають все дорожчими у виробництві, і деякі експерти прогнозують, що до 2050 року США можуть мати змогу виготовляти лише один винищувач через стрімке зростання витрат. Крім того, виробничі потужності провідних західних оборонних компаній вже досягли свого максимуму, і навіть на фоні зростаючої глобальної напруги немає можливості збільшити їх продуктивність.
Це призводить до виникнення нових труднощів і створює необхідність у підготовці та забезпеченні достатньої кількості пілотів, що ускладнює економічну ситуацію ще більше. В таких обставинах CCA повинна стати ефективним вирішенням, яке допоможе зменшити навантаження на пілотовані повітряні судна та розширити бойові можливості.
Проте створення та інтеграція таких автономних літальних апаратів стикається з певними труднощами. Технології ще не досягли повної зрілості, і це породжує етичні дилеми. Ключовим є забезпечення контролю людини над діями дронів, особливо в умовах бойових дій. Як підкреслив секретар ВПС США Френк Кендалл, "автономні бойові дрони повинні функціонувати під жорстким контролем, і в разі втрати зв'язку їх необхідно повертати на базу".