Нагрівання двигуна: 5 основних проблем
Двигун автомобіля може піддаватися перегріву з ряду причин. Ось п'ять основних проблем, що можуть виникнути в системі охолодження: дефектна кришка, забруднення зовнішніх або внутрішніх компонентів, порушення герметичності системи, а також несправність вентилятора. Розглянемо кожну з цих проблем та можливі способи їх вирішення.
Для стабільної роботи двигуна потрібна система охолодження, "серцем" якої є радіатор. За конструкцією рвін нічим не відрізняється від будь-якої іншої аналогічної деталі. Конструктивно - це система трубок, по яких рухається антифриз, та пластинок, які збільшують поверхню та підвищують тепловідведення. Але простота не означає, що деталь не вийде з ладу і не доведеться шукати на сайті новий. Що може зламатись в радіаторі? Варіантів декілька.
Цю деталь часто ігнорують, хоча це помилка. У системі охолодження вона виконує багато важливих завдань.
По-перше, вона необхідна для забезпечення тиску. По-друге, вона виключає стрибки температури під час зупинки помпи, а ще, зводить до мінімуму ризик перепаду тиску, коли температура знижується. Під тиском клапан та ущільнювачі псуються. Це призводить до зниження температури кипіння антифризу та погіршення охолодження двигуна. Як результат, він перегрівається.
Радіатор повинен бути чистим як зсередини, так і зовні. Бруд на поверхні пластин і трубок істотно погіршує процес відведення тепла. Але звідки ж береться це забруднення? Решітка, що захищає радіатор, оберігає його від механічних пошкоджень, проте не може запобігти накопиченню пилу, бруду, залишків рослинності та комах. Ці частинки потрапляють на поверхні з великою швидкістю і залишаються там. Наслідком забруднення стає зниження ефективності тепловідведення, що може призвести до перегріву двигуна.
Схоже, що забруднення стосується лише зовнішньої частини, оскільки система запечатана. Проте трубки можуть засмітитися брудом, що проникає в систему через пошкоджену кришку, наприклад. Ще одним можливим джерелом механічних домішок є антифриз. По-перше, з часом він втрачає свої властивості, і якщо не виконати його заміну, це може призвести до утворення відкладень у трубках. Чим більше таких відкладень, тим гіршою буде циркуляція антифризу, що може спричинити перегрів двигуна. Проте, щоб стати причиною забруднення, тосол не обов'язково має бути "старим". Антифриз від невідомих виробників може мати низьку якість, що також може загрожувати системі.
Для зниження ваги компонентів, виробники часто вдаються до альтернатив сталевим матеріалам. Одним із таких варіантів є алюміній. Хоча цей матеріал дозволяє зменшити масу деталі, він має істотний недолік — схильність до окислення та руйнування. Це може призвести до втрати герметичності, витоку охолоджуючої рідини та зниження ефективності охолодження. Вирішити цю проблему можна шляхом аргонового зварювання або заміною деталі на нову.
Останньою неполадкою є несправність вентилятора охолодження. Існує два можливих прояви цієї проблеми: вентилятор може залишатися увімкненим або ж, навпаки, не вмикатися.
Причини у цих ситуаціях подібні. Можливо, відмовляє датчик температури охолоджуючої рідини або ушкоджена проводка, а також несправне реле вентилятора чи електронний блок управління. Відмова вентилятора може бути викликана забрудненим радіатором або недостатньою кількістю антифризу в системі.
Діагностику автомобілів здійснюють на СТО в Києві за посиланням: https://maps.app.goo.gl/yk7BRpKMUgSSr6Ap8?g_st=iv. Рекомендується довірити цю процедуру професіоналам, оскільки помилки в процесі виконання можуть призвести до значних витрат.